retourneren en ruilen

14 dagen bedenktijd


Ben je toch niet tevreden over je aankoop? Geen probleem. Bij Winkel voor Thuis kun je een onbeschadigd artikel binnen 14 dagen na de dag van ontvangst de aankoop te ontbinden. Je krijgt daarna nog 14 dagen de tijd om het item te retourneren. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Bij een regulier postpakket dat door PostNL, DHL of aanverwante koeriers bezorgd wordt, kun je uitgaan van €6,75 aan verzendkosten. Bij grote pakketten of meubels kun je uitgaan van €60,- of meer. Bij artikelen die speciaal voor jou gemaakt of aangepast zijn in opdracht, kun je geen aanspraak maken op het recht van retour. Items met een hoge intentie van hygiene, zoals (hoofd)kussens, dekbedden en persoonlijke apparaten

Stappenplan retourneren

  • Stuur ons een e-mail met je retouraanvraag naar retouraanvraag@winkelvoorthuis.nl. Vermeld de volgende gegevens in je retouraanvraag:
    • Ordernummer
    • Is het product defect of niet naar verwachting?
    • Probleemomschrijving/Reden van retour
  • Pak het pakket netjes in en stevig in en indien mogelijk in originele verpakking.
  • Plak het bijgevoegde adreslabel op de doos, zodat het adres van jou niet meer zichtbaar is.
  • Geef het pakket binnen 14 dagen af bij een PostNL kantoor of andere pakketdienst en vraag om een verzendbewijs. De retourkosten zijn voor eigen rekening en zijn ongeveer EUR 6,75 voor een klein of normaal pakket.
  • Zodra we het pakket ontvangen en verwerkt hebben, wordt je per e-mail geïnformeerd.

Binnen 5 dagen na ontvangst van het/de product(en), zal het aankoopbedrag minus extra betaal- en verzendkosten die je optioneel gekozen hebt bij het bestellen, op het eerder gebruikte bankrekeningnummer, teruggestort worden.

garantieperiode


Winkel voor Thuis garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn, neem dan zeker contact met ons op. We zullen de garantieafhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantie zoals de de leveranciers deze bieden. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit, waar jij als consument recht op hebt.

Er kan geen sprake zijn van garantie, indien:

  • de slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • er veranderingen aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties of veranderingen door andere, dan de door de fabrikant of Winkel voor Thuis aangewezen service- en reparatiediensten.
  • er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet corresponderend gebruik m.b.t. de bestemming, gebruikte hulpmiddelen die buiten Winkel voor Thuis zijn aangeschaft of door ondeskundig gebruik. 
  • er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.


Heb je klachten over een product? Neem dan contact met ons op en wij zorgen voor een correcte afhandeling van de garantie.

algemene voorwaarden


Wanneer je een bestelling plaatst bij Winkelvoorthuis.nl stem je in met de (gebruikelijke) algemene voorwaarden. Ook hier staat het retourproces nader beschreven. 
 

klacht indienen


Het kan zijn dat je een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden we ontzettend vervelend en willen dit graag met jou oplossen. Neem contact op met ons en wij handelen jouw klacht naar beide tevredenheid af. Indien wij er samen niet uitkomen, dan kun je in het uiterste geval de klacht voorleggen aan de Stichting Webshop Keurmerk. Zij behandelen de klacht en leveren een uitspraak, waaraan leden van deze stichting zich moeten houden.